7 gode grunde til, at din arbejdsgiver skal sende dig på efteruddannelse

Synes du også, at det er svært at tage snakken med din arbejdsgiver om, hvorfor det er en fantastisk idé at sende dig på efteruddannelse i familiedyrs adfærd?

Så er du ikke alene!

Helt overordnet er der jo super meget fornuft for arbejdsgiveren i at sende sine medarbejdere på kursus eller efteruddannelse. Og hvis man, som medarbejder, gerne vil videreudvikle sig, giver kurser og efteruddannelse en optimal mulighed for at lære nye ting, som man direkte kan bruge i sit arbejdsliv.

 

Hvad mener arbejdsgiveren?

Set fra arbejdsgiverens side er der jo lige en økonomisk del, som man også skal forholde sig til:

  • Han skal undvære dig i de dage, du er på kursus eller uddannelse,
  • der skal måske en anden ansat ind de dage til at dække dit fravær, selvom du stadig skal have løn,
  • desuden koster kurset jo penge at deltage i,
  • og der kan være noget med transport også.

De fordele der er ved at give dig mere viden, skal altså opveje de ulemper, der også er ved at undvære dig, mens kurset eller uddannelsen står på.

Så her er de hårdtslående argumenter, som enhver arbejdsgiver MÅ bøje sig for:

 

7 gode grunde!

  • I kan blive meget bedre til at forebygge den frygt og angst, der er forbundet med at komme og blive håndteret på en dyreklinik. Studier viser, at det at komme på en dyreklinik øger dyrenes stress og tendens til frygt og angst, ikke bare på klinikken, men også i det daglige liv. Sådan behøver det ikke at være!
  • Det kan øge klinikkens omsætning at arbejde på at mindske frygt og stress for dyrene. Det vil blive et mere behageligt sted at tage sit kæledyr hen, hvilket vil give positiv omtale og dermed flere klienter.
  • Fokus på indretning af klinikken samt håndteringsprocedurer i forhold til at mindske stress og frygt giver dyrene en bedre oplevelse med at komme på klinikken. En positiv oplevelse fremmer sandsynligheden for at næste besøg bliver endnu bedre. I modsætning hertil vil en negativ oplevelse øge risikoen for, at næste besøg bliver endnu sværere.
  • Arbejdsgangen og -miljøet på klinikken bliver bedre. At skulle kæmpe med stressede og frygtsomme dyr er ikke bare nedbrydende rent følelsesmæssigt, det forsinker også procedurer og spreder stress-stemning til andre dyr og ansatte.
  • Trygge og minimalt stressede dyr giver bedre og mere sikker diagnostik og behandling af dyret.
  • Dyrenes ejere, klienterne, vil elske klinikken for, at deres dyr er mere trygge og får en roligere oplevelse. Ejerne vil være mere tilbøjelige til at møde op, når dyret har symptomer og dermed ikke vente til absolut sidste øjeblik.

Klienterne får en større tilknytning til de klinikker, hvor der tilbydes adfærdsservices i forskelligt omfang, f.eks. hvalpehold, katte-aftener, adfærdsrådgivning eller fokus på adfærdsproblemer med mulighed for at henvise til fagfolk.

 

En VSP, der får fag-VSP-uddannelsen i Familiedyrs Adfærd får redskaber til at

  • give dyrene en endnu bedre oplevelse på klinikken
  • hjælpe hele klinikken med at sætte fokus på adfærd
  • kunne vejlede klienter omkring hunde og kattes adfærd