5 gode grunde til at blive ISO-certificeret
I en travl hverdag på klinikken eller dyrehospitalet kan ISO-certificering bidrage til at frigøre tid til veterinærfaglige opgaver. Med certificeringen hos ISO Dyrlægen følger nemlig adgang til kvalitetsstyringssystemet ePraksis-VET, som både kan øge jeres effektivitet og arbejdsglæde.
Line Jakobsen
På klinikker og hospitaler er mange opgaver afhængige af hinanden på kryds og tværs. En glemt bestilling af medicin kan stoppe en operation. Manglende vedligehold på et apparat kan vanskeliggøre en behandling. Det giver utilfredse kunder, intern uro og spildte timer.
Det er her styringsværkstøjet ePraksis-VET kan hjælpe. Det fungerer nemlig som en vidensdatabase med specifikke procedurer, der fortæller, hvordan opgaverne løses, hvornår de skal løses og af hvem. Her får du 5 gode grunde til at blive ISO-certificeret, og hvordan ePraksis-VET kan hjælpe jer i det daglige arbejde.
- Certificeringen frigiver tid
Certificeringen frigiver tid fra administrative opgaver og sikrer, at opgaver ikke bliver glemt. Samtidig sikrer certificeringen, at man af og til stopper op og vurderer, om nogle opgaver eller behandlinger kan løses mere effektivt til glæde for både patient og personale. - Værktøjskasse som alle har glæde af
Hovedkontoret hjælper med at lægge værktøjer ind til at løse de opgaver, som går igen på tværs af klinikkerne. Det kan være opgaver som APV og opdatering af lovkrav eller hygiejnehåndbogen, så I kan holde fokus på patienterne. - Vi bliver klogere af vores fejl
ISO-certificeringen skaber en kultur for informationsdeling og optimering. Ved at opsamle viden om fejl bliver det synligt, hvor fejlene opstår, og hvor stort et problem, der er tale om. Herefter er det muligt at ændre arbejdsgange og minimere risikoen for, at samme fejl gentages. - Nye medarbejdere bliver hurtigere selvkørende
Nye medarbejdere kan hurtigt blive selvkørende med de beskrevne procedurer. Kvaliteten af spørgsmål højnes, og antallet af afbrydelser minimeres. - Bedre tid til at træde et skridt tilbage
Et årligt kig i krystalkuglen kan være med til at sikre strategisk fokus. Hvilken retning skal klinikken arbejde hen mod i det kommende år? Det er med til at afdække, hvilke kompetencer der skal styrkes i teamet og hos den enkelte. Klare ansvarsområder og forventningsafstemning bidrager til større arbejdsglæde.
Se en video, hvor Ditte Hansen Esbjerg (uddannet VSP) fra ISO Dyrlægen fortæller, hvad, hvorfor og hvordan et medlemskab af ISO Dyrlægen kan være med til at kvalitetssikre og optimere arbejdet på din arbejdsplads https://vimeo.com/775791898




Veterinærsygeplejerskernes Fagforening
12 timer siden
📣 VSP Familiedyr 📣
Program for fredag den 23. oktober 2026
Maria Søndergaard 👉 Hvordan kommer vi i gang med TIVA?
Kim Starke 👉 Ledelse og kommunikation på arbejdspladsen
ℹ Se hele programmet og tilmeld dig i linket i kommentarsporet ... Se mereSe mindre
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linked InShare by Email
Kommentér på Facebook
Veterinærsygeplejerskernes Fagforening
1 dag siden
📣VSP Familiedyr 📣🐾
Torsdag den 22. oktober 2026 kan du opleve det her:
Julie Pio Kragelund 👉 Moderne sårbehandling i praksis - forstå, vurder og handel. Få styr på sårbiologi WAR- score mm.
Malene Wolf-Jølver 👉 Fodring af seniordyret
Derudover kan du med din klinik/kolleger deltage i et tværfagligt spor
👉Familiedyr (VET & VSP) - Teamwork i praksis: Fra travl hverdag til stækt team
med Dorte Kvistgaard Christensen
herunder:
👉Spil dine kollegaer gode – også når kalenderen koger
👉Vi hører ikke det samme – selv når vi lytter til det samme
👉Når samarbejdet knirker – små irritationer, store konsekvenser
👉Motivation i hverdagen – vi drives ikke af det samme
👉Forandringer i hverdagen – fra modstand til mening
Waow - og det er kun torsdag! I morgen kommer programmet for fredagen
Jeg skal i hvertfald med! Skal du også?
Se link til program og tilmelding i kommentarsporet ... Se mereSe mindre
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linked InShare by Email
Kommentér på Facebook
Veterinærsygeplejerskernes Fagforening
2 dage siden
Høje følelsesmæssige krav er en del af arbejdet for mange. At møde mennesker i svære livssituationer og håndtere stærke reaktioner kan være meningsfuldt – men også krævende. Det kan samtidig øge risikoen for konflikter, både med dem, man skal hjælpe, og i det interne samarbejde.
Temamødet sætter fokus på tre temaer i samspillet mellem høje følelsesmæssige krav og konflikter:
Fra belastning til balance
Konflikter og kommunikation
Professionel dialog om følelser
Hvert tema rummer en introduktion til vigtig viden samt gode råd og redskaber, I kan bruge i hverdagen med det samme.
Se link i kommentarsporet for mere information og til tilmelding ... Se mereSe mindre
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linked InShare by Email
Kommentér på Facebook
Se mere her: www.godtarbejdsmiljo.dk/arrangementer/temamoeder-om-hoeje-foelelsesmaessige-krav-og-konflikter