Årsmødet 2023 blev et tilløbsstykke
166 veterinærsygeplejersker deltog i år. Det er ny rekord.
Årsmødet blev for første gang afholdt i Odense på ODEON og Odense Koncerthus. Det foregik den 5. til 7. oktober.
Næsten 1.200 veterinærsygeplejersker, dyrlæger, studerende og leverandører til branchen deltog.
166 veterinærsygeplejersker deltog i år. Det er ny rekord.
Arbejdsmiljø på dagsordenen
”Vi er stolte af, at vi var med til at sætte arbejdsmiljø og røntgensikkerhed på dagsordenen på årsmødet,” siger formand for Veterinærsygeplejerskernes Fagforening Malene Brendorp Meyer. ”Ikke mindst fordi vores egen Liselotte Nielsen underviste både veterinærsygeplejersker og unge dyrlæger i håndfri lejring af dyr i forbindelse med røntgen. Til det formål havde hun lavet en helt fantastisk og letforståelig guide, som du kan downloade på vores hjemmeside.”
Formanden fremhæver også det gode samarbejde med BFA – BrancheFællesskabet for Arbejdsmiljø for Velfærd og Offentlig administration, som havde en stand tæt på fagforeningen på årsmødet.
Veterinærsygeplejerske Liselotte Nielsen underviste i håndfri lejring af dyr. På billedet ses det undervisningsmateriale, som hun selv havde udviklet til kurset.
Generalforsamlingen
På årsmødet holdt Veterinærsygeplejerskernes Fagforening generalforsamling med valg til bestyrelsen.
Her blev Lotte Vestergård, som blev Årets VSP i 2022, valgt som fuldgyldigt bestyrelsesmedlem. Hun blev valgt ind i bestyrelsen som suppleant i 2022.
Ida Vannby Børger valgte ved samme lejlighed at gå fra bestyrelsesmedlem til suppleant.

De deltog på Årsmødet
- Dyrlæger: 542
- Veterinærsygeplejersker: 166
- Dyrlægestuderende: 43
- Udstillere: 347 fra 84 udstillende firmaer
Foredragsholdere/paneldeltagere: 64 - 25 faglige programspor
- 115 faglige forelæsninger, 2 politiske caféer og 1 debatarrangement
- 11 generalforsamlinger





Veterinærsygeplejerskernes Fagforening
2 dage siden
Ses vi til årsmødet? 👏🏼
#åm26 ... Se mereSe mindre
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linked InShare by Email
Kommentér på Facebook
Eickemeyer Danmark
2 dage siden
🍀 Hvem skal være ’Årets VSP’ 2026? 🍀
Bag enhver dygtig dyrlæge står en fantastisk veterinærsygeplejerske!
’Årets VSP’ er prisen, hvor vi hylder dem, der gør en ekstra indsats – for patienterne, ejerne og hele teamet 🧑🏻⚕️🐾
⭐️Kender du en VSP, der fortjener hæderen - og en kontant præmie?⭐️
Så følg med – nomineringen åbner den 29. juni! 🎊
Indtil da, kan du læse mere om prisen og tidligere nominerede på vores hjemmeside
👉 go.eickemeyer.dk/aaretsvsp2026
💚💚💚
Prisen uddeles i godt samarbejde med:
Eickemeyer Danmark, Veterinærsygeplejerskernes Fagforening og Hill’s Pet Nutrition
𝗗𝗲𝘁 𝗺𝗲𝗱 𝘀𝗺𝗮̊𝘁:
• Du kan indstille som kollega eller ledelse
• Du kan kun indstille én VSP
• Du må ikke indstille dig selv
• Den indstillede skal være praktiserende VSP
• Du skal arbejde på samme klinik som den VSP, du indstiller
• Det handler ikke om antallet af indstillinger – men om de gode argumenter ... Se mereSe mindre
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linked InShare by Email
Kommentér på Facebook
Veterinærsygeplejerskernes Fagforening
1 uge siden
... Se mereSe mindre
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linked InShare by Email
Kommentér på Facebook