Møder udenfor arbejdstid – skal jeg have tillæg?

Igen har din arbejdsgiver indkaldt til personalemøde på en af de dage, hvor du ellers ikke skulle have været på arbejde. Og det er ikke første gang, det sker. Spørgsmålet er, om du skal have merarbejdstillæg?

Når din arbejdsgiver indkalder til personalemøder, får du og dine kolleger løn, der svarer til normale arbejdstimer.

Så nej – du skal ikke have merarbejdstillæg!

Det gælder uanset, om mødet er placeret ud over din normale arbejdstid – altså selvom du har haft dine ugentlige timer, eller udenfor din normale arbejdstid.

Hvis du for eksempel skal til årets 5. personalemøde, der holdes på en lørdag, hvor du ellers ikke skulle have været på arbejde, er det altså helt korrekt, at din arbejdsgiver bare betaler dig din almindelige timeløn.

Din arbejdsgiver kan dog højst indkalde til 12 møder om året under denne regel.

Personalemøder udenfor arbejdstid giver ikke tillæg. Foto: Shutterstock